De kunst is om een advertentie op touw te zetten die overtuigt en zorgt voor resultaat

Dit leer je deze les

WAT

In de vorige les heb ik je vooral de praktische kant laten zien van het adverteren, nu gaan we iets dieper de strategie in duiken. Want, iedereen die zich een beetje heeft verdiept in adverteren, kan een advertentie opzetten. De kunst is om een advertentie op te zetten die overtuigt en aanzet tot actie. En daarvoor heb je een gedegen strategie nodig. Wanneer je een doordacht strategisch plan hebt ben je in staat om steeds uitgebreidere campagnes op te zetten. Daarmee zul je een steeds grotere doelgroep bereiken en overtuigen.

WAAROM

Ik gaf in de vorige les al aan dat adverteren op social media je heel veel op kan leveren. Nu je weet welke instellingen je moet doen, wil ik je iets dieper na laten denken over strategische mogelijkheden. Daarmee kom je 1-0 voor te staan op jouw concurrenten. Ook zorgt het ervoor dat je niet zomaar doelloos het veld in gaat. Alles wat je op marketinggebied doet, moet namelijk vanuit een plan en een doel gebeuren.

HOE

In de vorige les heb ik je al geleerd dat iedere advertentie start met het bepalen van je doel, je doelgroep en op wie je je gaat richten in welke fase van de customer journey. In deze les gaan we kijken hoe je een uitgebreidere advertentiecampagne kunt opzetten. Daarmee kun je je richten op een grotere groep potentiële klanten die jouw hele customer journey beslaat. Je kans op succes vergroot je daarmee aanzienlijk. Én hoe de perfecte advertentietekst eruit moet zien. Ten slotte leer je hoe je je resultaten kunt analyseren en vertalen naar het optimaliseren van je advertentiecampagne.