Je wil niet dat je met het plaatsen van berichten op jouw social media géén resultaten boekt

Dit leer je deze les

WAT

In les 2 hebben we nagedacht over wat voor soort content we kunnen plaatsen op social media. In deze les gaan we ons bezighouden met het daadwerkelijk plaatsen van content, het monitoren van effecten en het activeren van de mogelijkheden van Facebook en Instagram die voor jou van nut kunnen zijn. We gaan Facebook, Instagram en Instagram Stories los van elkaar bespreken. Je kunt namelijk best hetzelfde type bericht plaatsen op deze kanalen, maar ieder kanaal vraagt wel om een specifieke manier van overbrengen van jouw boodschap. In deze les laat ik je de verschillen zien en leer ik je nadenken over hoe je 1 post kunt plaatsen op 3 verschillende kanalen, zonder dat het exact dezelfde post is. Daarnaast gaan we het hebben over het meten van het effect van jouw berichten. Want meten is belangrijk als je je acties wilt verbeteren. Je start immers met marketing om er resultaten mee te behalen. Ook krijg je bij deze les van mij een checklist waarmee je jouw profielen (Facebook en Instagram) kunt optimaliseren.

WAAROM

Social media bieden veel kansen en zijn daarom een belangrijk onderdeel van een goede marketingopzet. Het is daarbij wel belangrijk dat je het goed doet. Deze les leer je over de belangrijkste mogelijkheden van deze platforms, zodat jij effectief aan de slag kunt. De tijd die je aan social media moet besteden zal daarmee aanzienlijk teruglopen.

HOE

We gaan deze les in op twee heel belangrijke kanalen: Facebook en Instagram. Ik leer je wat je allemaal kunt met deze veelzijdige kanalen, hoe je jouw berichten kunt plaatsen op ieder platform. Ook geef ik je handige tips om het Facebook algoritme te omzeilen en hoe je je resultaten kunt analyseren en gebruiken.