Als jij precies weet wat jouw doelgroep nodig heeft, wordt verkopen een stuk gemakkelijker

Dit leer je deze les

WAT

Deze les ga je werken aan jouw campagneplan. Geen plan van 20 kantjes, maar wel een weldoordacht plan dat je gaat helpen om doelgericht te werk te gaan. Een plan dat je helpt bij het maken van de juiste keuzes in jouw marketing-vervolgstappen. Zo besteed jij jouw tijd en geld aan de juiste dingen, waardoor die investering zich dubbel en dwars terugverdient. Dit komt met name omdat je straks per campagne die je gaat opzetten, precies hebt bepaald wie jouw doelgroep is en hoe je deze kunt bereiken. Maar ook omdat je weet wat jij jouw doelgroep moet vertellen, zodat zij naar jou luisteren en in actie komen. Want, als jij precies weet wie jouw doelgroep is en wat zij nodig hebben, dan wordt het verkopen van jouw product of dienst een stuk gemakkelijker.

WAAROM

Doordat je dit plan maakt, heb jij straks:

1. De focus op wat je precies gaat doen;
2. Duidelijke doelen voor jezelf gesteld;
3. Scherp zicht op welke marketingmiddelen je nodig hebt om jouw doelen te behalen;
4. Helder welke boodschap je moet verspreiden om jouw doelgroep te overtuigen.

Want laten we eerlijk zijn; iedereen kan adverteren als hij zich verdiept in de juiste instellingen. Echt resultaat behaal je door na te denken over wat je doet, hoe je dat moet doen en met welke reden je dat doet. Anders gooi je alleen maar geld weg in plaats van dat je er iets aan verdient. Iets dat helaas maar al te vaak gebeurt. Zo zonde!

HOE

Deze les ga je een schema invullen, dit schema is jouw plan. Dit plan zorgt ervoor dat je vanaf nu nooit meer als een kip zonder kop aan de slag gaat. Kortom, het doel van deze les is om jou bewust te maken van jouw kracht en hoe je deze in kunt zetten om doelgericht en met resultaat aan de slag te gaan.