Klantverhaal: 60% groei in nieuwe doelgroep dankzij social media

Inge liet haar business groeien aan de hand van social media

Twee jaar geleden leerde ik Inge kennen. Inge heeft een webshop met kleding en was hard op zoek naar een manier om nieuwe klanten aan te trekken. Vol goede moed begon zij met het plaatsen van berichten op Facebook en Instagram. Omdat ze daarmee alleen haar eigen klantenkring bereikte, besloot ze haar berichten te promoten. Maar ook dit leverde geen nieuwe betalende klanten op. Het moment dat ik haar leerde kennen, was ze in staat om social media te laten voor wat het was. Het werkte niet voor haar.
Toen ik haar vertelde dat het wel voor haar kon werken, net zoals het voor heel veel andere merken ook werkt, was ze sceptisch. Maar ze besloot om aan de hand van de Social Media Training het toch nog een kans te geven.

In les 1 leerde Inge al dat ze eigenlijk niet voldoende had geluisterd naar de behoefte van haar doelgroep
En dat ze ook geen rekening had gehouden met het verschil in mensen die haar nog niet kenden en mensen die haar al wel kende. Ze had 1 enkele boodschap gecommuniceerd en begreep nu dat dit te kort door de bocht was geweest. Ze had teveel haar verkoopverhaal gepusht in plaats van bezig te zijn met luisteren en kennismaken.

In de daaropvolgende lessen leerde Inge dat er enorm veel mogelijk was met het plaatsen van leuke content, die aansloot bij de behoefte van de doelgroep. Door 4 keer per week berichten te plaatsen die niet puur verkoopgericht waren, groeide haar account en de interactie. Dit kwam weer ten goede aan haar algoritme, waardoor haar accounts nog verder bleven groeien. Ze bereikte nu al in kleine mate een nieuwe doelgroep.

Maar, haar grote geluk zat in haar veranderde aanpak van adverteren 
Ze promootte nu niet meer haar berichten van haar pagina onder een nieuwe doelgroep, maar ze maakte losse advertenties die gericht waren op verschillende fasen:
Fase 1: Nieuwe doelgroep kennis laten maken met wie ze was en wat zij verkocht
Fase 2: Alle mensen die hadden geklikt op haar advertentie, kregen een nieuwe advertentie te zien met een leuke kennismakingsactie van 10% korting op een eerste aankoop
Fase 3: Alle mensen die wel hadden geklikt, maar niet hadden gekocht, liet ze een nieuwe advertentie zien met haar 10% welkomstactie, maar nu verbond ze een einddatum aan de actie. De boodschap was duidelijk: het was nu of nooit als deze nieuwe mensen deze korting wilde ontvangen.

Haar berichten op haar pagina ondersteunde ze ook nog met advertentiebudget, maar enkel onder de mensen die haar pagina al leuk vonden. Door een doelgroep te bereiken die al interesse hadden getoond in haar, steeg niet alleen de interactie op haar berichten, maar ze zag nog iets gebeuren: de omzet via Facebook onder haar bestaande klanten steeg!
Na 3 maanden maakte Inge de balans op en wat bleek:
1. Het aantal nieuwe bezoekers dat zij binnenhaalde in haar webshop via social media was met 60% gestegen
2. Waar haar omzet via Facebook vroeger 0 euro was, had ze nu een omzet van 500 euro in de eerste maand, met een investering van 100 euro. Een omzet van 750 euro in de tweede maand, met ook een investering van 100 euro. En in de derde maand een omzet van 900 euro, met eenzelfde investering.
Kortom, de inzet van social media wierp haar vruchten af. En hoe meer ze leerde van de resultaten en zij aanpassingen deed, hoe beter haar resultaten werden.

Wil jij net als Inge groeien met social media?

Met de Social Media Training leer je in 5 lessen alles om jouw business te laten groeien en de juiste doelgroep aan te trekken met social media.

START VANDAAG NOG VOOR SLECHTS €199,- I.P.V. €499,-!

MAAK VAN SOCIAL MEDIA EEN MAKKIE MET DE 12 MAANDEN CONTENTPLANNER!

Een contentkalender, gevuld met 365 dagen content ideeën, om het hele jaar jouw kanalen op een leuke manier mee te kunnen vullen!

365 DAGEN CONTENT IDEEËN
GEEN HAPSNAP BERICHTEN MEER MAAR EEN PLANNING VOOR JAREN
BESPAAR JEZELF DE FRUSTRATIE EN HOUD TIJD OVER
LAAT JOUW ACCOUNT GROEIEN MET LEUKE CONTENT
WERK AAN JOUW KNOW-LIKE-TRUST FACTOR
ONE TIME BUY: DE PLANNING IS JAAR NA JAAR OPNIEUW TE GEBRUIKEN