Mijn Favoriete Marketing Tools

Mijn Favoriete Marketing Tools

Gebruik jij gereedschap om jouw klanten te bereiken? En met gereedschap bedoel ik dan tools die je helpen bij jouw marketing. Tools waarmee je een logo kunt ontwerpen, of tools om een introfilmpje mee te maken, of zelfs gewoon jouw dagelijkse social media posts meet te designen. Hieronder heb ik een lijstje gemaakt met vier handige tools die ik graag gebruik voor mijn eigen marketing. Hopelijk kun jij deze ook goed gebruiken!

Canva

Canva is een soort Photoshop, maar dan zonder dat je een cursus hoeft te volgen om te begrijpen wat je doet. Canva is dus ideaal om jouw berichten voor social media mee op te maken, maar ook om stylish presentaties te maken of zelfs om een e-book vorm te geven. Dit online programma heeft een heleboel templates gemaakt voor allerlei verschillende doeleinden, die je heel eenvoudig kunt aanpassen met eigen foto’s en met de kleuren die jij graag wilt. Daarnaast heeft Canva een heel groot assortiment met stockfoto’s die je kunt gebruiken, wanneer je zelf bijvoorbeeld geen foto’s hebt om in te zetten voor jouw communicatie.

Placeit

Ben jij op zoek naar een leuk video-intro voor filmpjes die je graag op YouTube wilt plaatsen? Wanneer je voor een leuke prijs (lees, zo’n 10 euro) een korte intro wilt laten maken, dan is Placeit jouw tool! Placeit heeft een enorme berg met template video’s, waar je zelf jouw foto’s en teksten in kunt aanpassen. Binnen no time heb je dan een leuke persoonlijke introductievideo in de stijl die jij mooi vindt. En dat alles voor een prikkie!

Logopony

Wanneer je een nieuw logo wilt voor jouw business en je wilt niet direct een designer aan het werk zetten voor een paar honderd euro, dan kun je ook gebruikmaken van Logopony. Met Logopony ontwerp je zelf heel eenvoudig jouw eigen logo. En afhankelijk van hoeveel formaten je wilt ontvangen van jouw logo, betaal je tussen de 15 en de 60 euro.

Mailchimp

Wanneer je e-mails gaat versturen vanuit jouw bedrijf, dan is het aan te raden om gebruik te maken van een CRM-tool. Zo’n online tool is Mailchimp. Je kunt met Mailchimp losse e-mails versturen (zoals jouw nieuwsbrief), maar bijvoorbeeld ook geautomatiseerde e-mail na bijvoorbeeld een aankoop. Ook kun je een serie e-mails instellen, zodat bijvoorbeeld automatisch een reminder wordt verzonden na 3 dagen, wanneer iemand zijn e-mail niet geopend heeft. Het kost je even tijd om het allemaal goed in te stellen, maar als jouw basis staat, dan scheelt het je een heleboel handmatig werk!

Niks meer missen van ES Cademy?

Er zijn natuurlijk nog heel veel meer tips die ik je mee kan geven! Houd mijn website goed in de gaten om nog meer te leren. Wil je zeker weten dat je nooit een update mist? Volg me dan op social media!


Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van mijn gratis marketing tips & trucs? En wil je direct op de hoogte gebracht worden zodra een nieuwe training online komt? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief en dan ontvang je maximaal eens per maand een leuke mail waar jij direct mee aan de slag kunt!
Schrijf je NU in en ontvang direct een kortingscode van 20% voor jouw eerste training!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *